jejossehanna

Alla inlägg under oktober 2012

Av jejossehanna - 25 oktober 2012 20:39

Ja ni, nu händer det grejjer!

Ska grubbla lite över helgen, sen får vi se hur det blir framöver.. Allt kommer alltid på samma gång!


Och nu till det viktiga! Här familjen kommer årets önske lista inför födelsedag/julen!


* Tränings handskar (tjejjiga, gärna lite rosa)

* Ringar, armband, (jag gillar ju guld)

* Presentkort på diverse sport/klädes affärer

* Ljuslycktor eller annan fin inredning

* Nagelack

* Pulsklocka

* Ett möte med ett medium

* Massage

* Fina långkalsonger

* Underställ


Ni kanske fick lite inspiration?


Näe, nu ska jag packa ihop lite inför helgen då vi beger oss till Hoting där jag ska få träffa min favorit Emma! :) Men sen flyttar hon ner till stockholm, det känns i hjärtat ska ni veta! Men jag tröstar mig med att det bara är för ett halvår :)

Av jejossehanna - 21 oktober 2012 09:14

Ja, nu var det längesedan sist! Men jag har helt enkelt inte haft tid att blogga.

Nu jobbar jag 60% som frisörlärare och 60% som frisör, så det finns inte så mkt till till övers.

Men jag kan berätta att jag trivs otroligt bra som lärare, det är något jag verkligen kan tänka mig att jobba som. :)

Men jag får ut så mycket av mitt frisörande med, så det kan jag inte ge upp än.
Men funderar på att läsa till behörig lärare framöver!

Jag har ju även en dröm av att en vacker dag ha min egna salong, så ska kg vara ärlig så vet jag knappt vilket ben jag ska stå på längre, så nu bara följer jag med! Tar vecka för vecka och tänker inte på det så mkt..

Så, nu vet ni vad jag sysslar med :)

Av jejossehanna - 8 oktober 2012 08:48

Har varit en otroligt rolig och mysig lång weekend uppe hos storasyster, hennes sambo och kattorna. Den behövdes verkligen! Har kännt mig så slut på sistonde, men nu har jag fyllt på med väl behövlig energi :) det känns ändå sjukt tomt redan att lämna dem.. Och motigt som attan..

Idag kommer ju min första dag som fröken, för så fort jag kommer hem så bär det av till frisöreleverna. Men imorgon och på onsdag jobbar jag som vanligt på salongen igen. Har dock inga tider kvar, trots att jag jobbar 11-12 timmar dess dagar.

Och sen tors fre blir jag fröken igen! Har en känsla av att veckan kommer att gå fort, och när jag minst anar det så är det plötsligt fredag igen och min Oscar kommer hem! För fy farao vad jag saknar honom! 8 dagar sedan vi sågs nu, och 5 till blir det.. :(

Nej nu måste telefonen stängas av, för snart lyfter vi!
// Johanna

Av jejossehanna - 3 oktober 2012 15:30

Sitter på frösö flygplats och väntar på planet som ska ta mig till syster uppe i Luleå.
Blir där ända tills på måndag då det bär av hem igen. Och då är det full fart till John Bauer som gäller, min första skoldag som fröken :) tänk, nu blir jag fröken Larsson på riktigt!
Det känns pirrigt, men inte sådär så att det känns jobbigt, utan jag längtar faktiskt lite efter en utmaning. Det blir de kommande arbetsdagarna på salongen som blir tuffa. 10-11 arbetstimmar inklämda både tis och ons. Sen torsdag fredag blir det John Bauer igen.
På fredag får jag dessutom äntligen träffa min andra hälft igen! <3 så helgen då kommer bli lugn i stan. Jag tänker inte åka åt något håll utan bara vara. Sen åker ju oscar på söndag kväll igen :(
Tur jag har min gripper som alltid finns hemma. Kändes motigt att lämna honom i lägenheten idag, men Pauline ska passa honom medans jag är borta, och sen så kommer ju Oscar hem på fredag och jag på måndag. Så han har det himla bra ändå :)

Ha det bra alla fina!

Av jejossehanna - 1 oktober 2012 10:21

Idag är det ingen vanlig dag, utan idag fyller min andra hälft år!

Min Oscar är den finaste människan jag känner, både på utsidan och insidan. Mitt liv blev då mycket bättre då Oscar kom in i mitt liv för snart 3 år sedan.
Min ögonsten och trygga klippa, utan honom vet jag inte vad jag skulle göra. Och att man kan älska en människa så mycket som jag älskar honom trodde jag inte var möjligt!
Jag har hittat min prins och jag hoppas att vi lever lyckliga i alla våra dagar! <3

Av jejossehanna - 1 oktober 2012 07:33

Så var det en ny vecka igen. En ny vecka ensammen i stan, men det som inte dödar det härdar! Oscar är ju borta på jobb under veckorna nu.

Och jag jobbar bara 3 dagar, sen bär det iväg till storasyster i Luleå och frisörmässan i Piteå. Ska bli kul med ett avbrott i vardagen.

Helgen spenderade vi på andersnäset. Vi gjorde inte allt för mkt, men det behövs sånna helger ibland.

Nej, nu måste ja skynda mig för att hinna på jobbet i tid!

Ovido - Quiz & Flashcards