jejossehanna

Alla inlägg under maj 2012

Av jejossehanna - 29 maj 2012 22:31

Det är inte klokt vad mycket tankar och funderingar jag har. Olika val inför framtiden och min framtida karriär. Vilken väg ska jag egentligen ta? Det tål verkligen att tänkas på!


Har inte hänt så mycket sen sist jag bloggade. Vardagen flyter på som vanligt. Men jag har slutat äta godis, börjat cykla överallt och ta massa löpturer. Så på hälsofronten mår jag faktiskt bättre än på länge.


Min prins Oscar har dessutom fått jobb hemma, så nu är vi sambos på riktigt! :D Äntligen! Som jag längtat!

Så vi har börjat leta hus lite smått. Jag längtar från stan nu, så om någon vet om något hus som är till uthyrning så hör av er!


Och på jobbet är det sjukt mkt att göra nu. Det är så fullbokat att närmsta eftermiddags tid är i slutet av Juli, så ja jobbar och sliter häcken av mig ;)


Och Make up artist utbildningen börjar ta slut också. Den 14 juli är det slutprov både praktiskt och teoretiskt, nervöst men roligt! :)


Aja, där hade ni en summering av fröken larssons vardag.


Hoppas ni har det bra där ute!


 

Av jejossehanna - 6 maj 2012 08:20

Min Tatuering gör verkligen mening i stunder som dessa, The trick is to keep breathing.


Det var ett tag sedan sist nu, jag har inte haft varken lust eller tid att blogga. Blir så i perioder då det händer mycket.

Sen sist har jag i stort sett bara varit sjuk och jobbat. Träningen är åt fanders igen och humöret i botten pga detta. Och nu den senaste veckan kan vara en av de värsta i mitt liv. Fick beskedet att en av mina favvo gamlingar lämnat oss i torsdags. Signe - Britt var av mig och mina systrar räknad som en "Farmor".


Vi var hos henne och Kjell otroligt mycket under vår uppväxt och trivdes som fisken i vattnet. Tänk alla bus och äventyr vi gjort med henne. Till och med kottplockning fick hon till en rolig grej. Sen när man blev äldre har man inte haft samma kontakt som förr, men hon har ändå haft samma plats i mitt hjärta.

Jag sörjer dig Signe-Britt och hoppas du har återförenats med Thomas igen. <3


Och det senaste dagarna har Oscars Farmor legat inne på sjukhuset. Jag har vetat att hon haft ont, men för bara 4 veckor sedan när jag klippte henne var hon ändå samma krut gumma som alltid, trots att man märkte hur ont hon hade. Sen i förra veckan åkte hon in på sjukhuset och någonstans så förstod man att nu är det allvar. Och när jag och Oscar var och hälsade på i Tisdags så syntes det vad som skulle komma.


I sängen låg samma fina Elsa som alltid, men nu syntes det vilken bov Cancern är. Han höll på att stjäla vår fina gumma, och man känner hur maktlös man är över den skiten.

Sen har allt gått så fort, jag som inte riktigt kunnat släppa Signe - Britt än, och nu stjäl dom ännu en till av mina fina gummor.


Och igår satt jag med Larsa, Ulla, Emma, Arvid och höll Elsa sällskap. Hon sov mest, och det syntes att hon inte led. Och då hon började bli lite orolig så fick hon mer smärtlindring.

Sen inatt när jag vaknade till såg jag att Ulla och Larsa var borta. När jag tittade på telefonen (som jag min dumma kossa satt på ljudlös) så hade Oscar och Larsa ringt och Ulla sms:at. Då förstod jag vad som hänt.


Så nu har vår fina Elsa förlorat kampen mot cancern, men hon har blivit fri sin värk och återförenats med sin kärlek uppe i Himlen. Jag antar att de har sällspap av Gösta och Ozzy med. Och på något sätt så finner jag ändå en sorts tröst att det gått så fort, att hon inte plågades i flera år.

Men du ska veta att jag sörjer dig. Fina, söta Elsa <3


Sov gott !


Det kommer ta lång tid innan detta sjunker in. Så var rädd om era nära och kära. Ta hand om varandra och njut av varje sekund tillsammans!


    


 


Ovido - Quiz & Flashcards