jejossehanna

Alla inlägg under oktober 2011

Av jejossehanna - 23 oktober 2011 19:43

Sämsta helgen på länge!


Den börjar med att min cykel blivit stulen natten mot lördagen, någon har knipsat av låset. Låset hittade jag i tvättstugan imorse så det är alltså någon i samma hyreshus som tagit den, känns tryggt! :( Och visst, det var inte världens dyraste cykel, den hoppade i växlarna och var tungcyklad, MEN det var min cykel! Min pärla köpt för egna pengar!


Sen har det hänt saker som jag fått reda på nu till helgen som gör min konstig av oro, jag håller tummar och tår för att det inte ska vara ngn fara.


Och imorse åkte jag till min farmor för att klippa henne, och hennes dag var minst sagt upp och ner. Blir rädd av att se farmor på detta sätt. Så jag var där hela dagen, pratade lugnande och försökte ge henne all min energi. Min lilla farmor som sakta håller på att övertas av demensen. Jävla sjukdom!! Att se någon så nära må så dåligt är jobbigt. Hon höll på att svimma 2 ggr under tiden jag var där. Jag har aldrig varit så rädd att någon ska gå bort som idag. Jag åkte därifrån med en stort sår i hjärtat! Piggna på dig snälla snälla lilla Farmor!


Så nu är jag slut, jag är så jäkla slut.


Att min andra hälft/ soulmate/ klippa/ bästa vän/ sambo/ blivande make dessutom är mass massvis mil bort då man behöver honom som mest gör inte saken bättre.

Men men, efter regn kommer solsken, och det behöver jag just nu!


Tur att jag har Gripper här hemma!

   

Av jejossehanna - 20 oktober 2011 20:35

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? NEJ det är ingen vanlig dag, för det är Josefinalinas födelsedag, hurra hurra HURRA!!


Grattis Storasyster! Önskar jag fick fira denna dag med dig.  Fy farao vad jag saknar dig... <3


Av jejossehanna - 16 oktober 2011 19:30

Jahopp, då var det söndag igen..

Oscar har åkt, josefine har åkt och vardagen har kommit ikapp mig.

Känns sådär, men det är bara att gilla läget. Om lite mer än 40 dagar åker ju jag och Oscar en vecka till Las palmas, vi betalade den sista summan idag!


Iallafall så ställde jag mig och gjorde vårrullar nu ikväll, lite trixit, men det var det värt. Fick till dom och de smakade som på thai vagnen som bor granne med oss.


I helgen har vi varit på Andersnäset, och Gripper har nog tagit 30 råttor! Han är en grym jägare vår fina lilla kattpojke. Bytt till vinterdäck har vi också gjort, annars har vi mest bara slappat. Firade Oscar och Larsa igår så jag fick träffa farmor Elsa en sväng :)


Näe, nu ska jag mysa ner mig i soffan!

Hejsvejs!


En bild sen i somras.

Min oscar, jag och Josefine.

    








Av jejossehanna - 10 oktober 2011 20:43

Sitter i soffan med min Oscar och kollar på simpsons efter en bra dag! Jobbade 8.30-16, är en liten lugnare period så jag trycker ihop mina kunder så jag får träffa oscar så mkt som möjligt nu när han är hemma.

Efter jobbet åkte vi och storhandlade på maxi, sen sprang vi en sväng på stan där Oscar skämmde bort mig med ett nytt löparställ :D Ett sånt med vindjacka och långa tights.

När vi kom hem bytte vi om och stack ut på en 4km löprunda (oscars första på länge, ca 7 år sen sist :P ) och det gick ju jätte bra! han sprang dessutom i samma tempo som jag brukar i vanliga fall.

Ett riktigt bra avslut på en bra dag!


Jag och oscar på vår löprunda :)

  Titta vad fina saker jag hittade på maxi! Dessutom stödjer dom en bra sak!   Mössan jag virkade till Stella förra veckan.  

Av jejossehanna - 6 oktober 2011 21:22

Har just tagit en paus i mitt virkande, har blivit en maskin som massproducerar mössor! Ska ta kort på dem sen och visa er :)


Pratade nyss med Oscar som gav mig en chock, han har köpt löpar skor och ute löpar kläder! Så nu ska han börja springa med mig, hur mysigt kommer inte det bli? tokmysigt ju! Vi ska bli snygga tillsammans nu :D

Förresten så är det bara 3 nätter kvar tills han kommer hem nu, min Oscar. Då ska jag fira hans 25-års dag :)


Tänkte bara berätta lite fort om min helg i Ö-vik:

Jag landade i ö-vik på torsdag kväll, då bjöds det på lyxmat hos my med hennes föräldrar. Fick även träffa smilla, världens finaste valp!Kvällen avslutades med godis och tv, sådär lagomt ansträngande.



På fredag ringde väckarklockan vid 9, då åt vi go frukost ch sedan packade vi våra badväskor och bagav oss in till Paradisbadet där vi spenderade hela dagen, 12-21 på spa-avdelningen :) På kvällskvisten kom även Stina och hennes nya karl, samt Petra, Johan och Jimmy. Vi hade en riktigt mysig dag/kväll där.


Lördagen spenderades på stan där vi bla tog en fika på UH (nostalgi..) Där satt vi ofta under frisörtiden i övik :) Fick träffa finaste Gabriella en stund också. På kvällen var det middag och hockey på Olles och sen på kvällen var vi hos Petra och Johan.

En riktigt bra helg med andra ord! Den ska snart gå i repris tycker jag! :D


Näe, nu ska jag packa lite, för i helgen kommer Josefinalina (den borttappade systern) hem, så vi blir allesammans i Hammerdal. Ska bli så skönt att ses igen, för som jag saknat min storasyster!


Ha det bra mina fina!


Gripper vaktar mitt garn :)

  Knep och knåp sedan vår ikea helg

  Min packning till ö-vik (tog den så ni får se lite av hallen)   Finaste Smilla!   My och hennes Jimmy   Petra, My och Stinan, fina fina fröknar!  

Ovido - Quiz & Flashcards