jejossehanna

Alla inlägg under augusti 2012

Av jejossehanna - 28 augusti 2012 13:26

Dagen vi väntat på i månader är nu här, i eftermiddag lyfter planet mot Turkiet och side :)

Klockan 4,30 ringde växlaren imorse, och 5 bar det iväg från andersnäset och mot Stockholm och Arlanda!

Och nu sitter vi här och väntar, och väntar, och väntar..
Om 4 timmar sitter vi förhoppningsvis på planet! :)

Av jejossehanna - 21 augusti 2012 16:47

Om precis en vecka så sitter jag på ett plan påväg till ett betydligt varmare land än här :) ska bli så skönt att ha en vecka fylld med bara sol och bad.

Måste säga att jag är rätt bortskämd med den varan i sommar, eftersom jag var iväg till Rhodos med världens bästaste familj (minus en storasyster) i juni. Men man ska vara lite bortskämd ibland ;)
Har dessutom en snygg samling med solskydd nu, härligt att åka på hösten då alla reor är igång.

Sitter på jobbet med min sista kund i verkningstid, ska snart skölja. Är så roligt ni på hösten då alla kunder är så öppna för förslag och tar gärna en förändring i hårväg.
Min nuvarande kund gör vi en mörkare botten i hennes havreblonda hår, plus att vi blandar in lite ljusbruna slingor för med glans/liv på längderna, blir spännande att skölja och se resultatet!
Vill ni att jag ska börja ta lite före/efter bilder på mina kunder så ni får lite inspiration ?

Av jejossehanna - 17 augusti 2012 19:59

Tänk att vi fick sommar tillslut, för vilka sköna dagar vi fått i veckan! Det ser dessutom att hålla i sig ett tag framöver, så nu håller vi tummar och tår!

I veckan har jag jobbat på som vanligt, men hade en lite kortare dag igår eftersom Josefine är hemma en sväng. Och på eftermiddagen kollade jag och Oscar på en lägenhet, men vi insåg att det var nog inget för oss.. Lite skum planlösning och en pytteliten balkong.
Men på söndag ska vi iväg på en annan visning. En jättefin radhuslägenhet vid lillsjön. Drömmen vore att få det, eftersom det är på bottenplanet och har både en uteplats på framsidan och baksidan! :) så vi får se hur det går.

Kan ju även berätta att det endast är 11 dagar kvar tills vi åker till Turkiet! Tänk, en veckas vistelse på ett 5 stjärnigt hotell med all Inclusive :D kan inte bli annat än bra! Så nu räknar vi ner! Och jag har bunkrat upp med solkrämer så det heter duga! ;)

Av jejossehanna - 17 augusti 2012 19:58

Tänk att vi fick sommar tillslut, för vilka sköna dagar vi fått i veckan! Det ser dessutom att hålla i sig ett tag framöver, så nu håller vi tummar och tår!

I veckan har jag jobbat på som vanligt, men hade en lite kortare dag igår eftersom Josefine är hemma en sväng. Och på eftermiddagen kollade jag och Oscar på en lägenhet, men vi insåg att det var nog inget för oss.. Lite skum planlösning och en pytteliten balkong.
Men på söndag ska vi iväg på en annan visning. En jättefin radhuslägenhet vid lillsjön. Drömmen vore att få det, eftersom det är på bottenplanet och har både en uteplats på framsidan och baksidan! :) så vi får se hur det går.

Kan ju även berätta att det endast är 11 dagar kvar tills vi åker till Turkiet! Tänk, en veckas vistelse på ett 5 stjärnigt hotell med all Inclusive :D kan inte bli annat än bra! Så nu räknar vi ner! Och jag har bunkrat upp med solkrämer så det heter duga! ;)

Av jejossehanna - 13 augusti 2012 21:47

Inatt fick jag och gripper vara på djurakuten nån timma, gripper har lyckats få hål på hornhinnan.. Och åker man inte in direkt så finns risken att de tappar synen, så vid 12 tog jag beslutet att åka in då jag pratat med jourläkaren.

Och han var så duktig min prins, gjorde knappt ngt motstånd trots att veterinären var och pillade i ögat.
Så nu har gripper tratt, får smärtstillande, salva samt ögondroppar. På torsdag ska vi in igen och titta så det läker bra eftersom det var en så stor skada..

Så nu håller jag tummarna att kalaset inte går på alldeles för många tusenlappar.. Men det spelar ingen roll egentligen, huvudsaken är att gripper mår bra och kommer få behålla synen.

Och nu ikväll har högtalaren på min telefon slutat att fungera. Den säger att jag har hörlurarna i och då jag tittar i hålet så lyser det, ser ut som att något saknas..

Så man kan ju säga att oturen är på min sida för tillfället, bara att hålla tummarna att det vänder!

Av jejossehanna - 11 augusti 2012 18:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jejossehanna - 5 augusti 2012 14:53

Är hos mina svärföräldrar på andersnäset i helgen. Och vilken helg vi fick! Strålande solsken 2 dagar i rad!

Idag har vi varit ute och plockat ihop lite hjortron blev väll runt en liter totalt. Men det blir ju en burk sylt eller 2 :)

Och igår hade vi besök på näset, trevligt hade vi och en massa mat åts det.

Och det är väll det vi hunnit med i helgen. Men det är så mysig att bara vara och inte ha en massa måsten. Vi äter när vid hungriga, sover när vi är trötta och gör något då vi har lust.
Bara jag har mitt hjärta med mig så är jag nöjd!

Tänk att 2 och ett halvt år redan gått med min älskling, och många fler år kommer det att bli. Jag har aldrig någonsin mått så bra och trivts med mitt liv som nu! Och det tack vare min Oscar <3


Ovido - Quiz & Flashcards