jejossehanna

Alla inlägg under februari 2012

Av jejossehanna - 26 februari 2012 08:55

Så skönt med en helg med så fint väder! Igår jobbade jag några timmar på förmiddagen, gjorde en håruppsättning och la make up på en kund. Alltid lika roligt eftersom man inte gjort det på ett tag nu, men snart är ju den sesongen igång igen.


Sen mötte jag upp Pauline och Cash på stan, och vi givk ner till badhusparket och satt och solade resten av eftermiddagen. På ällen var jag lite chaffis till Oscar och henke, men när de skulle ner på krogen så hade jag lyckats somna.. Somnade nog strax efter nio igår.. Sen vid 12 ringde en full pojkvänn och ville hem, så jag masade mig upp och hämtade honom. Sen var det näst intill omöjligt att somna! Och då jag väl somnade så drömde jag bara om zombies! Fast dem blev mer och mer som människor :)


och nu har jag varit vaken i en timma, ätit frukost och så för att strax ta bilen till Golds gym och träna. Sen blir det nog en tur ner till badhusparken om jag lyckas få med mig Oscar.


Så, ha det så bra mina fina! <3


Av jejossehanna - 18 februari 2012 16:35

Idag tog jag mig en sovmorgon. Så kl 9 masade jag mig upp, tog på mig ytterkläderna och tog en morgonpromenad. Men min uträknade promenadsväg var oplogad, så efter 2km i drivsnö så pulsade jag djupsnö över en äng för att komma ut på vägen igen. Så i en timma och 20 minuter var jag ute och gick för att sen sätta en inpackning i håret och äta Brunch. Sen gjorde jag mig iordning och spenderade resten av dagen nere på stan.

Och kom hem med dessa godingar:


Tröja från gina

Linne från HM

Tröja från HM

Arband från ur & penn som är till förmån för barn cancer. Toksött och för en bra sak!



       

Av jejossehanna - 14 februari 2012 21:39

Så är alla hjärtans dag snart slut för min del, egentligen så tycker jag inte att det är en så speciell dag.

Men jag fick iallafall ett fint sms av Middle sis uppe i Luleå. <3


Min sena kund ringde imorse och avbokade, tydligen är jag inte den enda som är förkyld ;)

Så det blev en kortare dag än tänkt och jag hann då med lite stor shopping på ica Maxi innan jag lagade middag. Gjorde en hallomi sallad till middag, sen slängde jag ihop en gulasch soppa tills imorgon. Alltid skönt att ha middagen klar då man kommer hem :) Har även hunnit göra 2 intensiv kurer för håret, städat kattlådan, betalat räkningar, diskat, och vikt tvätt.


Min blogg har blivit en tråkblogg, ska försöka bättra mig!

Så, ha det bra mina fina!

  Jag och MIN Oscar. Utan dig vore jag inget. Du är det bästa som någonsin hänt mig! Och som du alltid säger, du och jag 4-evah Bejbi!   

Av jejossehanna - 14 februari 2012 09:15

Undra sa flundra om jag ska ta och masa mig iväg till doktorn idag. Har inte ngn speciell feber nu på morgonen, bara lite högre än normalt, men halsen ser ut som ett slagfält.. Aja, vi får se hur det går på jobbet.


Tittade en stund på familjen annorlunda igår, och alla säger att dom blir så avskräckta, men jag tycker att dem verkar vara så lyckliga och glada. Och bara för att de har många barn så hindrar det inte dom för att göra det dom vill. Dom åker på grönalund med hela barnaskaran, är med på baktävlingar, tar körkort, bloggar, åker buss hit och dit, de till och med åker iväg på husvagns semester. En riktigt bra serie som passar en måndagstrött fröken Larsson.


Näe, nu ska jag ta och ge mig iväg.

Ha det så bra mina fina!


Och justja, Ha en fin och glad Alla hjärtans dag!     


Av jejossehanna - 13 februari 2012 19:46

Skulle inte någon som kan och vill kunna hjälpa mig med en Header till bloggen? Jag har kanske den fulaste bloggen ever men vet ju inte hur man gör den fin..

Av jejossehanna - 13 februari 2012 19:34

Så var det måndag igen.


Vaknade imorse och kunde knappt svälja, men det var bara att ta 2 alvedon och masa sig iväg på jobbet ändå. Zyx är min bästa vän för tillfället.

Men har haft en bra dag med bara lättsamma kunder som avslutades med en av mina absoluta bästa kunder. Känns så roligt när man nästan ser fram emot att en kund ska komma, och när man jobbar så vill man aldrig göra klart för man har så mkt att prata om :)


Och Oscar är i Maspalomas nu, och fy fabian vad tomt det är här hemma! Jag vet inte hur det ska gå i sommar då han börjar jobba borta igen. I somras var han nästan aldrig hemma, och denna sommar lär bli likadann om inte ännu värre.

Tur jag har min gråa bäbis Gripper hemma iallafall.


Postade även anmälan till Make up artist utbildningen idag! Det är något jag verkligen ser fram emot :D


Nej, nu ska jag mysa ner mig med en filt och en kopp honngsvatten och kika på halv 8 hos mig.

Ha det så bra mina fina!


 

Av jejossehanna - 8 februari 2012 19:51

Halva veckan har redan gått, det är inte klokt vad fort det går!


Snart är det fredag och då kommer Mamma in till mig för lite hårfix och Oscar åker till Hoting för att på Lördag åka utomlands för en vecka med sin familj. Så på Lördag ska jag och mamma ta en shoppingrunda på stan, och sen på söndag så ska jag fixa Jessicas hår och sen blir det kalas för Mamma som fyller år. Så i helgen blir det fullt upp iallafall.


Och nästa vecka är det full fart på jobbet, och sen kommer ju Oscar hem igen :)

Ska hålla tummarna att jag kommer igång ordentligt med träningen också, nu längtar jag.


 Har gjort en beställning från cdon på 2 spel till mitt wii nu ikväll också. Sims 3 och super mario galaxy. Så då har jag något att sysselsätta mig med på kvllarna istället för att sova i soffan.


Nu ska ja masa ner mig i soffan :)

Hej så länge!  





Av jejossehanna - 4 februari 2012 23:36

Har glömt att visa min nya tatuering här på bloggen. Jag gjorde den hos Maria på Hellroad tatto i Strömsund, och jag är super nöjd!

Vi ska fylla i den en, ev två gånger till över stjärnorna, sen är den klar :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards