jejossehanna

Alla inlägg under september 2011

Av jejossehanna - 28 september 2011 20:24

Imorgon åker jag till Ö-vik efter jobbet, hade nästan glömt det! Så nu måste jag göra klart med allt i företaget innan månadsskiftet, packa Grippers väska eftersom han ska bo hos Moster i helgen och det svåraste, packa min egna väska! Oscar brukar alltid fråga om ja ska vara längre än jag sagt då jag packat, tex under 1-2 dagar i Hoting brukar jag få till en fullsmockad bag... Aja, hellre för många grejjor än för få.



Har föresten fastnat för Bob Dylans låt Tangled up in the blue, det har gått på repeat hela kvällen. Och nu då jag kollade runt på youtube så hade KT Tunstall gjort en cover, lyssna på denna! Tokbra!


Av jejossehanna - 27 september 2011 19:21

Ja, det är jag i min Oscar, så kär att det gör ont! Idag åkte han på jobb igen för att vara borta i 12 dagar. Det är alltid lika tungt och varje morgon innan han åker ligger jag alltid i hans famn med tårar som rinner okontrollerat fasten jag inte ska vara ledsen! Men jag kan jag inte hjälpa det..

Det gör så ont då han åker och är borta så länge! En vecka är nästan okej, men 12 dagar är totyr!

Trodde aldrig jag skulle känna så starkt som jag gör för min Oscar.


Förstår det nu, efter en händelse som utspelade sig i helgen med en massa missförstånd. Men vi behövde det båda 2, för vi kom till en helt ny nivå efter det.


Aja, nu ska jag iallafall ta och packa lite och försöka städa ihop lite här hemma.

Åker till Ö-vik på torsdag för att träffa mina fröknar. Ska få bo hos min fina My, som jag saknat henne! Ska bli så roligt! Paradisbadet och relaxen på fredag, och middag och mys på lördag. Sen åker jag hem tidigt på söndag tänkte jag.

Och då på söndag är det bara en vecka kvar tills jag får hem min Prins!


 

Av jejossehanna - 25 september 2011 22:25

Måste bara berätta att min mamma är bäst och att jag är så stolt över henne!


 

Av jejossehanna - 25 september 2011 22:08

En dag som börjar på sämsta tänkbara sätt men som slutar på bästa tänkbara sett, ja en sån dag har det varit idag. Ibland behövs sånna dagar för att se klart och uppskatta allt det man har. Allt kan inte vara enkelt, man måste kämpa ibland också.


Det är inte förens man håller på att förlora det man har som man behöver det som mest och förstår att man klarar sig inte utan.


Iallafall så har jag och Oscar bokat resa till Las Palmas i december, även flyg ner till arlanda så vi slipper köra. Jag är nog lyckligast i hela världen och längtar som en tok tills jag har en hel vecka med världens finaste i ett varmt land!! :D


Igår var vi på Ikea och kom hem många tusenlappar fattiga, men det var väl behövliga saker. Ändå fattas det en del, men inte mkt. Vi ska beställa och få hemkört tänkte vi. Handlade mig även en poncho, en vit oversize tröja och en ny kappa. Oscar köpte en massa fina kläder och höll en modevisning för mig i går kväll i vårt kartong kaos :)


Imorgon ska vi handla ett bord och sen ska jag försöka ta lite bilder på lägenheten så ni får se hur vi har det i våran lägenhet. Mitt, Oscars och Grippers hem.


Nej, nu ska ja stupa i säng, det har varit en låååång dag..

G´natt!

Av jejossehanna - 22 september 2011 22:09

Imorgon kommer Oscar hem!! Äntliigen, som jag längtat!! :D


Idag har jag jobbat på som vanligt. Det roligaste var när jag fick färga en av mina stammisar som tidigare varit blond, koppar brun (6.34) och lägga en effekt i luggen där man tar ut 3 tunna partier ovan varandra i luggen, gjorde partiet i mitten lite tjockare (1,5 cm) och den undre och övre ( ca 0.5cm) och la en knall kopprig (8.40) i mitten och sparade det blonda på de andra paketen och lade endast på en glans toning (clear). De kommer ändå ta åt sig av det koppriga i sköljen och bli lite gulare. Fy fabian vad fräsigt det blev, blev som en eldsflamma i luggen, och det tonades in så fint i den brun koppriga färgen :) Hon har förut haft "september" frisyren men sparar ut det nu, så vi behöll luggen och klippte nacken kort. Hon blev iallafall kanonfin!

Så, var detta tråkig läsning eller vill ni läsa mer om vad jag gör på jobbet?


Efter jobbet så åkte jag och tränade. Kondition 25 min och sedan gym. Tränade lite mer än vad jag brukade, så jag hann med axlar, rygg, biceps, triceps och mage. Iallafall när jag var som tröttast döck denna gamla goding upp i Iphonen och all ork kom tillbaka! Vad en låt kan göra, och vilka minnen som dyker upp :) Grabbarna som var där och lyfte skrot tyckte nog att jag var hel skum där jag stog och dansade medans jag tränade :D


Näe, nu ska ja dra mig till sängen!

Godnatt mina fina.


Av jejossehanna - 21 september 2011 22:01

Dagen började med att jag slog upp ögonen och kollade på väckarklockan, 07.51, faaaaaaaan är det enda ja tänker då jag har min första kund 08.00 Så jag rusar upp, drar på mig ett par jeans och en tröja och springer ut till bilen. 08.02 svänger jag in på salongen. Jag hann! :)

Hade ingen kund direkt efter så jag åkte hem, åt frukost, gjorde mig iordning och rastade gry en sväng. Så dagen tog ändå en bra vändning tillslut.


Och nu ikväll har jag varit effektiv. Lagat grekiska biffar och storstädat. Hade tänkt springa en sväng idag igen, men gry var inge bra i höften nu på eftermiddagen så vi gick bara en kortate promenad och stretchade ut höften med jämna mellanrum, så i slutet av promenaden gick hon faktiskt normalt.

Får så ont i hjärtat då gry har ont, det är så många tankar som snurrar.. Man kan ju inte ge henne smärtstillande hur länge som hellst.. Jag hoppas på ett under, att hon en morgon vaknar och slipper smärtan! Vet inte hur vi i familjen Larsson skulle klara av en vardag utan våran fina Gry, den vardagen finns inte i min värld.


Näe, nu ska ja virka lite och sedan gå och lägga mig i bra tid, vill ju inte försova mig imorgon igen. :)


I Helgen ska jag och min Oscar boka resan till Kanarieöarna :)

 

Av jejossehanna - 20 september 2011 20:49

Förlåt för mitt långa uppehåll! Har inte alls varit på humör för att blogga, så istället för tråkiga klago inlägg så har jag helt enkelt struntat i att blogga, men nu är jag tillbaka :)


Blev med hund och en till katt förra torsdagen då mamma och pappa åkte till Turkiet för lite solsemester. Så min lediga tid har egentligen gått till att umgås med Gry :) Många promenader har det blivit, och jag gruvar mig för att lämna tillbaka henne på torsdag.. Min fina fina Gry!


Har tråkigtvis blivit av med min sambo för 10 dagar istället, men på fredag kommer han hem igen för 4 dagar, sen åker han i 10 dagar igen..


På fredag så kommer iallafall Tobbe och Erika över på lite fredagsmys och på lördag ska jag och Oscar äntligen gå på ikea, hålla handen, skratta, peka och besluta. Bra helg!


Näe, nu ska jag se slutet på Idol, bjuder iallafall på lite bilder!

Hejsvejs mina fina!


Bus på Jamtli

  Klara, färdiga GÅ!       Hade mys kväll med finaste innan han åkte på jobb. Här mitt uppe i en Kinect fajt!   Min nya hobbie     Bästa vännerna, gripper och cash! ( Min bästaste vän syns också )   Alla djur på samma bild     En höst promenad med finaste Gry  




Av jejossehanna - 11 september 2011 20:32

Så var även denna helg snart slut. Har spenderat helgen på andersnäset och bara myst. Startade lördagen med en löptur på 6km med hardy, sen blåste vi in till strömsund för att köpa lite garn. Vi håller nämligen på att virka oss varsin mössa tills deras badtunna kommer :D


Sen efter några timmar med virknålen så fick jag migrän igen.. så det  var bara att hoppa i säng.

Och idag har jag färgat och klippt Ulla.

Och nu ikvälls var mamma och pappa förbi och bjöd på mat, riktigt mysigt. Tycker så mycket om min mamma och pappa, dom är de bästa föräldrar som finns!


Föresten så har Gripper blivit en riktig råttjägare! Jag skämtar inte om jag säger att han tagit ett 20-tal råttor i helgen.. Och nu ligger han helt utmattad i ett hörn här i lägenheten :)


Hoppas ni haft en bra helg!

Ovido - Quiz & Flashcards