jejossehanna

Alla inlägg under december 2011

Av jejossehanna - 22 december 2011 21:49

Antar att detta blir det sista inlägget innan Julafton, så jag passar på att önska er alla en riktigt God Jul!


Jobbar min sista dag imorgon innan min Julsemester. En kortdag för ovanlighetens skull 8-15. Veckorna som vart har varit helt knäppa. Så sjukt mycket jobb det varit! Men då kan man vara ledig med gott samvete.


Ikväll har jag kokat gröt till ris ala maltan, slagit in de sista klapparna, och packat. Har de mesta under kontroll nu, men ska göra ett ryck innan jag lägger mig så jag inte spar allt tills imorgon bitti. Sen bär det av till fina Hammerdal och finaste familjen.


På hundfronten ser det ljusare ut, jag hade missuppfattat vad uppfödaren menade i sitt mail om valpen. Hon är jättefin, har bra pigment osv, och även om svansen är kort vid 3 veckors ålder så kan den ju hinna växa till sig. Svansen ska ju inte vara lång utan bara mellan. Jag håller iallafall både tummar och tår! Det är många som visat intresse för denna kull, men jag hoppas hoppas att jag kan få ha turen på min sida!


Näe, nu ska jag göra det sista rycket!

Så God Jul mina fina! Hoppas helgen blir riktigt mysig för er alla!


// Johanna


 


Av jejossehanna - 19 december 2011 22:46

Nu är det inte många dagar kvar till jul, men tråkigt nog så har jag inte så speciellt mycket till julkänsla. Så nu har jag letat fram mina juligaste finkläder och ska använda dem fram tills jul tillsammans med lockar i håret och rosetter i öronen :)


På Jobbet är det helt sjuka jobbpass! Minst 10 timmar om dagen, så träningen får komma ikapp efter jul igen. Tänkte åka lite skidor då jag är hemma i Hammerdal iallafall. Men det är roligt med ruschen innan jul på ngt sätt, man känner sig så duktig och alla kunder är så förväntansfulla och glada över att få komma.


Fick ett mail ang en Jappe idag. Har hittat den finaste kenneln i Sverige, och de har en tik till övers. Dock så har hon lite kort svans nu vid 3 veckors ålder, så hon skrev att man kanske inte kan satsa med henne när det gäller utställning, och eftersom det är de jag vill så måste jag nog tacka nej.. Men till hösten ska hon ha en ny kull, så det är bara att hålla tummarna :)



Nej, nu ska ja lägga mig och läsa nya solo för att sedan stänga mina två blå.

Så godnatt allesammans!

Av jejossehanna - 15 december 2011 21:55

Nog märks det att det är jul nästa vecka, är så sjukt mkt att göra på jobbet. Jobbar närmare 11 timmar om dagen nu, och även helgerna. Är inne på min 8 dag imorgon, då är det bara 6 arbetsdagar kvar innan jul!

Är iallafall en sjukt trött tjej nu, och stressad, mest för att jag inte hinner göra annat än att jobba. Tycker synd om min älskling som är själv hela dagarna/kvällarna..


Inhandlade Oscars julklapp idag med, ska bli riktigt roligt att se vad han tycker om den :)


Föresten så har jag ny hårfärg nu, ska försöka ta en bild och ladda upp senare. För er frisörer så kan ja berätta att jag har en 6,44 i botten och i under håret. På överhåret är det partier med 6,44 och 8,40. Jag är toknöjd! tack Linda!


Näe, nu ska ja lägga mig och läsa en stund innan jag somnar.

Godnatt allesammans!

Av jejossehanna - 11 december 2011 21:43

                                               

Av jejossehanna - 11 december 2011 21:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards