jejossehanna

Alla inlägg under mars 2012

Av jejossehanna - 30 mars 2012 19:12

Nu är all värk borta förevigt vännen! Där du är nu får du springa fritt på stora gröna ängar, och ändå kunna springa bort till någon snöhög för att kyla dig då du blir för varm.

Det finns obegränsat med märgben, grisöron, frukostmackor och allt annat gott du tycker så mycket om.

Du kommer att få återförenas med Tjorven, din första partner in crime.

Och ni kommer vänta där tills vi allesammans är tillsammans igen.

Underbara hund, jag bär med mig dig vart jag än är, du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta!


Det enda som grämer mig är att då jag för sista gången borrade in näsan i din mjuka, lena päls så hade förkylningen gjort mig så tätt i näsan, så jag fick inte med mig din doft. Men i hjärtat vet jag ju hur gott du alltid luktade och hur tassarna luktade som en blandning mellen ostbågar och popcorn.


Det gör så ont i mig att du är borta!


 

Av jejossehanna - 28 mars 2012 16:54

Ligger fortfarande däckad i soffan/sängen, men tänkte dela med mig av bilderna från min första uppgift :)


Det är en väldigt febrig fröken larsson som gjorde den men det går bara man vill något tillräckligt mycket. Kunde ju inte heller sminka ngn annan eftersom risken finns att jag smittar..


Så detta är v.1 s uppgift, en sotning. Jag gjorde även läpparna plutigare med hjälp utav 2 olika sorters nyanser av läppstift, läpp penna, läpp glans och highlight :)


Så med en hel del sitt pauser på badkarskanten så blev detta resultatet:


       

Av jejossehanna - 24 mars 2012 20:24

Jahopp, då var det min tur igen.

Efter en vecka i Umeå så vaknade en fröken Larsson tok förkyld i morse, och eftersom jag skulle jobba så var det bara att stoppa i sig alvedon och åka iväg.

Hade en hyffsat lugn dag, så när jag hade en lucka så storstädade jag salongen bara för att hålla mig på benen.

Min fina fina vän Pauline har ju haft realese party för sitt nystartade företag ikväll, så jag tänkte hjälpa henne fräsha upp salongen lite, vilket var uppskattat.

Men då jag kom hem så var det en febrig fröken larsson som däckade i soffan, och jag har inte tagit mig upp sen jag kom hem heller.

Så nu är jag arg för att jag missat Paulines party, men jag måste ju erkänna att jag inte orkat med det i detta skick.. Såklart ringde syster yster för att bjuda mig på en 3 rätters ikväll också, allt ska hända då man inte kan!


Oscar ringde för en stund sedan och berättade att vi är bjudna med på en hotell weekend av hans chef i april. Vi ska bo på lyxhotell, äta på en riktigt fin resturang och gå på konsert, så nu är det bara att börja ladda :D


Näe, nu ska ja fortsätta dela soffan med min lurviga prins!

Ha det så bra mina fina!



Av jejossehanna - 20 mars 2012 14:59

Sitter och väntar på en av handledarna nu som jag ska samåka upp till umeå tillsammans med! Känns så knäppt att åka på jobbet, ta 4 klippningar och åka hem igen, känns som att jag skolkar från mitt egna företag ;)


Men lite motigt känns det allt att åka. Vara borta en vecka från mina fina prinsar.. Saknar redan min Oscar.. Men det är ju i lägen som detta man verkligen ser vad saker och ting betyder för en. <3


Han även fått lite klarhet angående en sak jag funderat på ett tag, saker ser faktiskt rätt så ljusa ut! Vad detta handlar om kanske ni får reda på lite senare, just nu är inget ens på länga vägar bestämt. Men magkänslan känns bra iallafall!


Aja, nu ska jag ta ihop det sista, antar att hon ringer när som hellst. Tänkte diska bort disken också så Oscar slipper ta den sen.


Men ha det så bra mina fina!


Av jejossehanna - 19 mars 2012 18:44

Nu var det ett tag sedan sist, men bättre sent än aldrig.


Nu har våren börjat smälta fram, och fy fabian vad skönt det är! Man får massa ny ork och enegri. Som förra veckan, då tränade jag alla dagar utom fredag och söndag. Denna vecka kommer det tyvärr bli sämre med träningen, åker upp till Umeå imorgon och ska gå en Make Up utbildning. Ska bli så roligt, och som extra grädde på moset så ska jag bo hos min fina Stina!


Tänkte försöka ta bilder under veckan för att lägga upp här senare så att ni får se vad jag gjort och så.

Magkänslan inför veckan är iallafall jätte bra, speciellt nu när jag pratat med handledaren.


Näe, tro om man ska ta tag i packningen..


Ha det så fint mina fina!


 

Ovido - Quiz & Flashcards